Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wstrzymane zamówienia

Wstrzymane zamówienia

W I kwartale br. nie odnotowano żadnych zamówień na budowę nowych kontenerowców. Sytuacja taka zdarzyła się po raz pierwszy od II kwartału 2009 r., informuje BIMCO, międzynarodowe stowarzyszenie żeglugowe. Zdaniem specjalistów to pochodna wprowadzenia do eksploatacji w ostatnich latach dużej liczby megakontenerowców, o pojemności ponad 15 tys. TEU. Ponadto w całym 2015 r. zamówiono statki o łącznej pojemności 2,2 mln TEU. Był to drugi rok o tak dużym popycie, po rekordowym 2007 r., kiedy zlecono budowę kontenerowców o pojemności 3,25 mln TEU. W ocenie BIMCO, do uzyskania równowagi między podażą a popytem na rynku kontenerowym należałoby tylko w br. przekazać na złom statki o pojemności 250 tys. TEU, co stanowi 1,26% światowej floty.

(CZE)

Namiary Newsletter