Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

To będzie rekordowy rok

To będzie rekordowy rok– W żegludze zachodzą w tej chwili kolosalne zmiany. Duża ich część już się zaczęła, ale nie została jeszcze doprowadzona do końca. Dwa sojusze linii żeglugowych, The Aliance i The Ocean Aliance, są w trakcie powstawania, a jeden, G6, jest w trakcie zamykania swojej działalności. Każda z tych zmian ma odniesienie do tego, co my jako terminal możemy im zaoferować – tak obecnie, jak i w przyszłości – mówi Maciek Kwiatkowski, prezes Deepwater Container Terminal w Gdańsku.

Ponadto obecny klient terminalu, alians 2M, powiększy się prawdopodobnie o trzeciego, mniejszego partnera, który jest już obecny w DCT w ramach aliansu G6. Jako że akurat ten sojusz kończy swoje istnienie z końcem I kwartału przyszłego roku, to władze terminalu są w trakcie rozmów z armatorami, którzy wejdą w skład nowego The Ocean Aliance.

- W swoim komunikacie sojusz zaznaczył gwiazdką, że planuje zawinięcia do jednego z portów bałtyckich, który ma zostać jeszcze potwierdzony. Ale zauważyliśmy, że w informacji rozesłanej do klientów, która wyszła z siedziby CMA CGM, czyli jednego z inicjatorów The Ocean Aliance, zostało już wprost powiedziane, że tym portem będzie Gdańsk – zaznacza prezes Kwiatkowski.

Dla DCT ważne jest, że partnerami tego aliansu są duże linie żeglugowe, które dotychczas nie były klientami terminalu. Chodzi o Cosco i CMA CGM. Ten drugi operator, po akwizycji linii APL, był już obecny w Gdańsku w ramach aliansu G6, właśnie pod tą marką (więcej w „Namiarach na Morze i Handel” 22/2016).

Namiary Newsletter