Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Miliardy pozostawione na morzu

Miliardy pozostawione na morzu Kryzys ładunkowy związany z upadkiem Hanjin Shipping jest już prawie opanowany – ogłosił rząd Korei Południowej. Rozładowano 94 z 97 kontenerowców armatora, które w momencie ogłoszenia bankructwa firmy znalazły się w 52 portach zagranicznych i 42 krajowych. Oznacza to, że 95% z 400 tys. TEU, które były na pokładzie statków, trafiło już do terminali. Wciąż jednak jest problem z 50 tys. TEU, które pozostają na pokładach kontenerowców Hanjina. Ich rozładunek może być utrudniony ze względu na areszt nałożony na statki w związku z długami firmy.

Dlatego też, zdaniem przedstawicieli branży, właściciele ładunków zaniepokojeni ryzykiem zaczynają przenosić je do linii żeglugowych uznawanych za najbardziej stabilne na rynku kontenerowym. W rezultacie rentowność armatora staje się coraz ważniejszym elementem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze przewoźnika. Tym bardziej że po upadku Hanjina na morzu pozostały towary o łącznej wartości 14 mld USD.

Z kolei media w Korei Południowej sugerują, że bankructwo armatora może mieć związek z Choi Soon-sil, wróżką z której usług korzystała prezydent kraju Park Geun-hye. Mogła ona wpływać na wierzycieli Hanjina, aby wstrzymali wsparcie dla zadłużonej firmy, co miałoby być karą za zbyt małą hojność w zasilaniu jej fundacji charytatywnej.

Namiary Newsletter