Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nowoczesny intermodal

Nowoczesny intermodal- Przewozy intermodalne powinny mieć ograniczoną, ale dobrze zorganizowaną i regularnie obsługiwaną siatkę kolejowych połączeń międzyterminalowych, z zagwarantowaniem odpowiednich czasów przejazdu przy wykorzystaniu nowoczesnego taboru. Terminale przeładunkowe powinny być odpowiednio zlokalizowane - w pobliżu, ale nie wewnątrz aglomeracji miejskich, z dobrym dostępem do systemu dróg krajowych i autostrad - i właściwie wyposażone, aby zapewnić sprawny przeładunek i dostawy do klientów w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od terminalu. W takim kierunku powinien zmierzać nowoczesny i efektywny system transportowy – stwierdza Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal SA.

Według Unii Europejskiej intermodal jest przyszłością przewozów kontenerowych. Ale podstawowym warunkiem do osiągnięcia tego celu jest synergia i efektywne wykorzystanie istniejących zasobów.

- Weźmy np. obsługę ruchu kontenerowego w trójmiejskich terminalach. Okazuje się, że 24 pociągi intermodalne na dobę (jeden na godzinę, po 94 TEU) pozwalają obsłużyć ponad 1,6 mln TEU rocznie (ponad 800 tys. w każdym kierunku), czyli znacznie więcej, niż przewinęło się łącznie przez te terminale w ubiegłym roku. Aby ten wolumen wywieźć na zaplecze portowe, np. do Intermodal Container Yard Tczew, wystarczą trzy lokomotywy i sześć zestawów wagonów, kursujących w ramach port shuttle service – dodaje prezes Stefański.

Dlatego też PCC Intermodal zamierza w 2018 r. ruszyć z budową Intermodal Container Yard w Zajączkowie Tczewskim. Zakończenie I etapu planowane jest na 2020 r., a zakończenie całej inwestycji i oficjalne otwarcie - w 2022 r. Docelowo terminal obsługiwać ma ok. 50% ruchu kolejowego do i z trójmiejskich terminali morskich i ok. 20% ruchu drogowego generowanego przez nasze porty (więcej w „Namiarach na Morze i Handel” 6/2017).